تکنولوژی

چگونه انجامش دادم: مدیرعامل یونایتد وی درباره‌ی تغییر یک مدل کسب‌وکار یکصدساله می‌گوید

از برایان گالاگر در مجله سپتامبر-اکتبر 2018

banner

در مقام رهبر یک سازمان غیرانتفاعی، یکی از بخش‌های بزرگ شغلم این است که از مردم پول درخواست کنم و عاشق این کارم. درخواست کردن آن‌قدر هم که فکر می‌کنید، سخت نیست. بهترین رهبرانی که در هر زمینه‌ای مشاهده کرده‌ام مانند کسب‌وکار، حکومتداری، غیرانتفاعی، هریک‌ هدف، ماموریت و منطقی دارند که می‌گوید کارشان دنیا را به جای بهتری تبدیل می‌کند. اگر با این دیدگاه به سراغ اهداکننده‌ها بروید، در واقع گفتمانی درباره‌ی مأموریت و هدف خواهید داشت و سپس از آن‌ها می‌خواهید که به شما بپیوندند. تنها کافی است که بی‌اختیار رقم را بگویید و درباره‌ی تعداد صفرهای انتهای آن نگران نباشید.

بیشترین رقمی که از یک فرد درخواست کردم، 250 میلیون دلار بود. آن شخص به‌خصوص جواب منفی داد، اما کاملا مطمئنم که در میراث خود رقم قابل توجهی را برای ما کنار می‌گذارد. نکته‌ی خیره‌کننده‌ای که درباره‌ی درخواست کمک‌های بزرگ وجود دارد این است که یونایتد وی، در بخش‌های عمده‌ای از تاریخ خود رابطه‌ی مستقیمی با اهداکننده‌ها نداشته است. در واقع، در اکثر نمونه‌ها حتی اسم آن‌ها را هم نمی‌دانستیم.

ریشه‌های سازمانی ما به دهه‌ی 1880 در کلرادو برمی‌گردد. صنعتی شدن در راه بود و افراد داشتند از مناطق روستایی به شهرها می‌رفتند. در شهرستان‌های کوچک نوعی حس همبستگی اجتماعی وجود دارد که یک شبکه امنیت اقتصادی به وجود می‌آورد. افراد یکدیگر را می‌شناسند، بنابراین به نیازمندان کمک می‌کنند. مناطق شهری حس همبستگی کمتری دارند، بنابراین با جابه‌جایی افراد به شهرها، آن‌ها این تور اجتماعی را از دست می‌دادند.

برای مشاهده ادامه متن مقاله، اشتراک تهیه نمایید.

نظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *